
Grupa 3 - JEŻYKI
Grupa dzieci 3-letnich
Wychowawca: Marzena Olejnik, Beata Dancewicz
Pomoc nauczyciela: Wiktoria Figiel
Woźna: Katarzyna Kowalewicz-Knysz
e-mail grupowy: grupa3@lpt.pl
Plan na miesiąc LUTY 2024
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - Bajki, baśnie i bajeczki
- Tydzień II - Wspaniałe zabawy na śniegu
- Tydzień III - Tajemnice kosmosu
- Tydzień IV - W dziecięcym laboratorium
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób,
- rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami,
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie,
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych; • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
- pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych,
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy); • rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów,
- zdobywanie wiedzy na temat kosmosu,
- poznanie pojęcia Wszechświat,
- poznanie układu Planet w Układzie Słonecznym,
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru),
- rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa,
- dzielenie się swoimi przeżyciami,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.