Tło makieta Przedszkolaki
3

Grupa 3 - JEŻYKI

Grupa dzieci 3-letnich

Wychowawca: Marzena Olejnik, Beata Dancewicz 
  Pomoc nauczyciela:
 Wiktoria Figiel
 Woźna: Katarzyna Kowalewicz-Knysz

e-mail grupowy: grupa3@lpt.pl

Plan na miesiąc LUTY 2024

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Bajki, baśnie i bajeczki 
  • Tydzień II - Wspaniałe zabawy na śniegu 
  • Tydzień III - Tajemnice kosmosu 
  • Tydzień IV -  W dziecięcym laboratorium 


ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób,
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami,
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych; uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
  • pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych,
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy); rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów,
  • zdobywanie wiedzy na temat kosmosu,
  • poznanie pojęcia Wszechświat,
  • poznanie układu Planet w Układzie Słonecznym,
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru),
  • rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa,
  • dzielenie się swoimi przeżyciami,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.